28 februari 2011

Bara 12 år utan riktigt vit soffa


I början kastade vi oss på fläckarna så fort de uppstod. Nu är vi härdade och väntar in betydligt mer nedsölning innan vi bryr oss om att tvätta dynfodralen. Det senaste nu är att det börjat bli revor i tyget. Vi suckar lite, men nöjer oss med att vända på kudden. För det är ju inget realistiskt alternativ att skaffa ny vit soffa, eller ens investera ett antal tusen i en ny klädsel från Bemz. Inte ännu, när barnen fortfarande bara är sju och fyra. De ska inte behöva se oss få panik varje gång de sätter sig på en chokladbit eller häller ut saften.
En vän till mig gjorde faktiskt slag i saken för ett tag sedan och köpte äntligen nya, vita soffor. Hennes barn är 12 och 15. Vi får hålla ut nååågra år till. Åtta, närmare bestämt, om vi ska följa det konceptet. Bra att ha ett årtal att förhålla sig till i alla fall. 2019 ...

5 kommentarer:

  1. En (f.d.) väninna till mig, då i tjugoåttaårsåldern, kommenterade den chokladfläck hon under kvällen noggrant suttit in i vår nya vita soffa: "Ju bättre kvalitet det är på tyget desto lättare får man bort fläckar". Här är det svårt att räkna år då man är säker!

    SvaraRadera
  2. Teorin även applicerbar på bilbaksäten. Altså: aldrig, aldrig, aldrig låta någon under 28 äta något i en bil. Och vad skall jag göra med den kunskapen NU??? /Jeanette

    SvaraRadera
  3. Under 28? Måste notera detta. Ännu en magisk siffra.
    Hoppas jag kommer ihåg det när jag skaffar ny bil ... 2035.

    SvaraRadera
  4. Vem behöver en finsoffa när man har sådana underbara kuddar?! Älskar katten!

    SvaraRadera